مطالب شیمی

شیمی دبیرستان و موضوعات تکمیلی و جالب در زمینه شیمی

مطالب شیمی

شیمی دبیرستان و موضوعات تکمیلی و جالب در زمینه شیمی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

ماده و ضد ماده در اثر اصابت با یکدیگر،انفجار و نابود می شود؟

 

 

ماده و ضد ماده در اثر اصابت با یکدیگر، ضمن انفجار نابود می شود(انفجار بزرگ)و به تشعشع بدل می شوند. همانطور که دانشمندان می گویند با کاشتن یک تراشه میتواند بدون طی مراحل یادگیری آن چیزیهای که می خواهند بر مغز انسان انتقال دهند. پس عزیزم در حال حاضر، ماده بر جهان غالب است.

 اما دانشمندان علت آن را نمی دانند. البته ذرات ضد ماده کاربرد علمی هم پیدا کرده اند به عنوان مثال در تجهیزات پزشکی که برای تصویربرداری از مغز جهت نشان دادن فعالیت ذهنی به کار می رود، ضدذرات نقش مهمی دارند. تا به حال عده کمی از مردم که اغلب آنها را هم فیزیکدانان تشکیل می دهند، توانسته اند ضدماده را مشاهده کنند
ما بیشتر با ماده آشنا تر هستیم. آب، هوا، تلویزیون، هر آنچه که می بینیم، لمس می کنیم، می خوریم، می نوشیم و هوایی که تنفس می کنیم، همه از ذرات کوچکی که اتم نامیده می شوند، ساخته شده اند. خود اتم ها هم از ذرات به مراتب کوچکتری به نام الکترون، پروتون و نوترون تشکیل شده اند. باید عرض نمایم ,(ضد ماده) یک پوزیترون( آنتی الکترون )از همه لحاظ مانند الکترون است به استثنای اینکه بار الکتریکی مثبت دارد. هر گاه که پروتون و آنتی پروتون به هم برسند یا هنگامی که الکترون و پوزیترون با هم برخورد کنند، همدیگر را نابود می کنند و این نابودی منجر به تولید انرژی می شود. بحث متافیزیک در زندگی روز مره ما در حال تکرار هست. لذا با  توجه به توضیحات بالا و جهانی که در جوار این جهان (جهان ضد ماده )من زمانی که در باره ضد ماده با همکارانم صحبت می کنم آنها خیلی در این باره هیجان زده نمی شوند و معمولا می پرسند که ضد ذره جدید کدام است و چگونه رفتار می کند. اما شما اگر با افرادی غیر از فیزیکدانان در این مورد صحبت کنید آنها با چشمانی خیره از تعجب نگاه می کنند و انگار با مسائلی کاملا غیر عادی مواجه شده اند اما متفکران,همچنان شما تحصیل کرده های در علم ماده و انرزی هستید برایتان جای تعمق دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۴۰
عزیز میرزایی